Pär-Ola Nyström sadlar om

Sv: Pär-Ola Nyström sadlar om

Neej Han hoppar min häst.... Och gör ett jätte bra jobb med henne.
Ska han sluta med det nu då ?!

Inte vet jag om jag skulle vilja ha en tränare som bara ridit ett halvår i den gren som jag tränar i..? :confused: Jag tränar iaf för att få hjälp att utvecklas som ryttare och ekipage, och jag har ju då naturligt ett större förtroende för någon jag anlitar om denne har erfarenhet och kunskap inom det området jag vill ha hjälp med... :crazy:

Yees, bra att det blev islandshästridskola! Tänkte att någon av dem måste väl dra ner lite på sin gren, tur att det blev Pelle:D Blir spännande att se dem på tävlingsbanan sen då...

Fast man kan ju faktiskt träna för folk som inte bara kan islandshäst.. jag håller dressyrlektioner för islandshästar, men jag kan inget om just islandshästar vilket mina elever tycker är bra då de får en "riktig" dressyrlektion utan att man tar hänsyn till att det är en islandshäst..

Jag tolkade det som att han skulle träna gångartsridning. Där är ju islandshästen ganska unik. Men är det dressyr eller hoppning så kvittar det ju vilken häst det är.

Jag tolkade det som att han skulle träna gångartsridning. Där är ju islandshästen ganska unik. Men är det dressyr eller hoppning så kvittar det ju vilken häst det är.

Det gör jag med, alltså tolkar det som att han ska träna gångartsridning.

Att han förmodligen får hjälp av en mycket duktig ryttare på gården. Han är ju inte den första storhästryttare som bytt inriktning.

Att han förmodligen får hjälp av en mycket duktig ryttare på gården. Han är ju inte den första storhästryttare som bytt inriktning.

I just detta fall är han faktiskt unik... ett rent av unikum bland storhästryttarna när det gäller att byta inriktning,,, :o :crazy: :rofl:

Bästa av allt,,, fick en hovis med i paketet som bonus. ;)

Håller med, skulle inte träna för en hoppryttare överhuvudtaget. De problem jag har med gångarter osv. vill jag ha hjälp av någon med lång vana av gångartsridning som vet hur man löser problem på bästa sätt. Dessutom kanske lite ödmjukhet inför svårigheten med gångartsridning hade varit på sin plats, "han ser det som en stor utmaning att utveckla islandshästvärlden" :confused:

Dessutom kanske lite ödmjukhet inför svårigheten med gångartsridning hade varit på sin plats, "han ser det som en stor utmaning att utveckla islandshästvärlden" :confused:

Jag känner honom öht inte, men han ger inte direkt intrycket av att tillhöra den ödmjuka skaran...

KL

Äh han hjälper förmodligen till på ridskolan som instruktör, och med tanke på sin bakgrund så är han säkert kompetent nog att utbilda elever på lägre nivå.

Och sedan när kan man lita på vad journalister skriver? Jag gissar jag att han inte är citerad ordagrant direkt.

KL

Jag hoppas han har lärt sig att undervisa, han har ju aldrig kunnat det innan. Hur kul är det som elev att läsa på hans fd blogg hur kass man är?

Är det sant?!? fy fan vad oproffsigt :cool:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Louise Löfgren kan äntligen blicka framåt. Äktenskapet med Pär-Ola Nyström är officiellt över och 31-åringen har hittat kärleken igen. –...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Pär-Ola Nyström, 39, har blivit sambo. Hästbonden har flyttat ihop med nya kärleken Therese Alvarsson, 23. - Det känns bra, mycket...
Svar
0
· Visningar
1 251
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Det blev en hästtjej när hoppryttaren Pär-Ola Nyström skulle "välja fru" i TV4:s Bonde söker fru. Nu väntar bröllop för...
Svar
0
· Visningar
1 425
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Han har redan gift sig i tv. Nu fortsätter hoppryttaren Pär-Ola Nyström sin tv-karriär. Nästa program blir Let's Dance. Läs...
Svar
2
· Visningar
1 314
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama