Påpälsad bebis-Hur klär ni era?

Sv: Påpälsad bebis-Hur klär ni era?

Inne, ibland blöja.
Ute idag, t-shirt, shorts, sandaler och solhatt.

Jag var med om det värsta i typ februari-mars på ikea förra året, så fort jag kom innanför dörrarna slet jag av Rasmus alla kläder och han låg i body, byxor och strumpor i vagnen. Varvade med att ligga i vagnen och bli buren och han var riktigt varm, han var då 4-5 månader. Kommer fram till kassan där en annan familj handlar, barnet i 1½-2 års åldern sitter i sin vinteråkpåse med fårskinn och fleesfilt. I en tjock overall med mössa och vantar :eek:
Föräldrarna hade hängt sina ytterkläder över handtaget på vagnen.
:eek::crazy: Stackars barn!

Idag har det vart varmt här, Li har haft på sig en Shorts-dress med långa ärmar och sandaler och solhatt. Men Li var dygnsvett när vi kom hem, så långärmat åker av om det här vädret håller i sig.

kl

My brukar ha ett par tunna bomullsbyxor och body samt tunna strumpor. Är det väldigt varmt blir det kortarmad body om hon ska ligga i vagnen, men ska hon vara uppe är det en tunn långarmad body som gäller som skydd för solen. Inomhus har hon bara blöja eller bara body om det är varmt.

Solhatt på nu när hon är uppe, i vagnen har hon ingen mössa.

//Julia

Samma här. Har två olika tjocka filtar i vagnen som vi varierar med beroende på vilket väder det är. Just nu har han bara en supertunn filt, men utan filt vägrar han sova i vagnen

Jo isak hade långärmat på eftermiddagen idag för att skydda mot solen eftersom vi skulle leka ute då. Men då var det en tunn tröja och han hade bara den och tunna byxor, strumpor osv. På förmiddagen hade han tshirt men då satt han i vagnen och skyddades på så sätt mot sol.

Blir en spinnoff på denna tråd nu

Idag när det varit soligt, varmt och lite vind har E (6 månader) haft kortärmat och kortben plus solhatt. Han svettas som en gris om han har mer än så på sig i detta väder.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka