Balahé

Trådstartare
Tänkte köpa ett pannband i julklapp till fröken häst. Vill gärna ha ett svängt, ganska långt, med pärlor. Svart läder bakom, strl full. Skall vara hållbart och kosta max 500:-. Har ni några förslag? Gärna bilder.

Andra förslag på snygga pannband i svart och inom priset? Har ett med stora swarowskistenar och ett vanligt fodrat i läder sedan innan.

De jag kommer och tänka på först är PS (Perfect Sit) pannbanden, deras med pärlor brukar ligga kring 500 kr. Själv köpte jag ett därifrån ganska nyligen och var inte nöjd med skicket på pärlorna (svinsnyggt på håll när man inte ser det däremot), men jag har aldrig hört någon annan vara missnöjd med bortskavd färg på pärlorna därifrån så förhoppningsvis var det bara jag som hade otur.

Paarden Bijoux har prisvärda pannband om du vill ha pärlor + strass, de har dock inga med enbart pärlor.

Inte de snyggaste bilderna men bilder i alla fall!

Mitt Ps-pannband ser ut så här:
wp_002725_535fb61eddf2b307dbb19e2e.jpg

Nackdelen är väl att ponny lyckats öppna knapparna till pannbandet när hon kliat sig.

wp_001353_51a65365e087c31a108b424f.jpg

Ett sånt här hade förra hästen, går att få i valfri läderfärg och man väljer färg på pärlorna/designen själv. Jag köpte mitt för 250:- (innan PS hade börjat...)
PMa om du är nyfiken på vem som gör dem.

1_5117f60b9606ee361129d6a9.jpg

Mitt Paarden-pannband. Två rader strass + en rad pärlor. Går att designa på många sätt.

@tolksele, Paarden-pannbandet var precis i den stil jag tänkt mig men det andra gillade jag också. PS har jag mest hört har så tråkig läderkvalitet. Tar gärna emot PM om vem som gör dem:)

Tänkte köpa ett pannband i julklapp till fröken häst. Vill gärna ha ett svängt, ganska långt, med pärlor. Svart läder bakom, strl full. Skall vara hållbart och kosta max 500:-. Har ni några förslag? Gärna bilder.

Andra förslag på snygga pannband i svart och inom priset? Har ett med stora swarowskistenar och ett vanligt fodrat i läder sedan innan.

Ariel från Glen Gordon! Jag har hela tränset, pannbandet är jättefint! Pärlorna har hållt sig fina i alla väder, likaså strassrondellerna emellan. Det är lite svängt.

Pannbandet har gått att köpa separat innan iaf.

Jag är jätte nöjd med mitt från ps of Sweden :) hade hela tränset innan och det var inget fel alls på lädret.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett par tyglar som är släta på utsidan men har stoppar inuti, om någon fattar? Just detta par är från Hööks, men de verkar inte...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Balahé
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Visste inte om denna tråd skulle vara här eller under hund men annars får ni bara flytta den! Jag fick för ett tag sedan ett träns av...
Svar
12
· Visningar
1 284
Övr. Hund Eftersom min hund i helgen blev utställningschampion så tänker jag köpa ett nytt, snyggt halsband till henne men jag vet inte vilket jag...
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka