Pannband till rundsytt träns

S

Suuz

Hittat ett underbart träns! Men i vanlig ordning har min häst en bred panna = pannbandet var flera cm för kort. Jag har aldrig ägt ett rundsytt träns förut :angel: Pannbandet ser ju speciellt ut då det är indelat i tre delar där nackstycken (knasig formulering, hoppas ni förstår!) går igenom. Finns det speciella pannband för detta syfte, eller kan jag ta ett som jag redan har?

Kan man även köpa lädertyglar som är rundsydda? jag fick med vävribb vilket jag är helt anti...

Tränset är svart med vit nosgrimma =)

TIPS TIPS TIPS tack! (www är ganska stort och drygt och söka igenom om man inte ens vet vad grejerna heter... jag får inga träffar när jag söker på "rundsydda pannbandsaker till häst som ska vara svart"

Sv: Pannband till rundsytt träns

frågan är ju om de ens går att byta ut?? får du genom spännena i pannbandet? ofta brukar det ju vara fastsytt så att det inte går att få av pannbandet. iallafall på det ryndsydda tränset jag ägde. hade samma problem jag så det blev sålt:angel:

Vilken bra kommentar! Jag har inte plockat isär tränset (ännu) det återstår och se... Annars får jag ta till saxen :angel:

Rundsydda ser ju kan ju se väldigt olika ut, så det är väl svårt för märkena att försöka sy pannband som passar till alla olika varianter.. Om du förstår vad jag menar. ;)

Men du behöver ju inte ha pannband heller - även om det kan se lite konstigt ut när man har nosgrimma.

Liknande trådar

Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 498
Senast: Minett
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 704
Senast: Hedwig02
·
G
Utrustning Letar ett träns, men skulle behöva hjälp då jag inte hittar det jag söker.. Är en nordsvensk som ska ha tränset, har x-full i...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: freike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama