Pälslösa ärr

C

Catrine

Jag undrar hur vanligt det är att gamla skrapsår bildar ärr och att det inte växer ut päls där igen?
Min pålle har ett ärr på ganaschen och ett på bogen där pälsen inte växerut igen... :( .
Finns det något mirakelknep man kan ta till??

Sv: Pälslösa ärr

Min häst har ett operationsärr i ansiktet som han är "tunnhårig" på, inte speciellt snyggt och jag misstänker att han får leva med det. Är hårsäckarna skadade tror jag inte att det kommer nytt hår...

Sv: Pälslösa ärr

har sett hästar som blir sådana... kanske nåt genetiskt? min har fått vita fläckar/hår på en del ställen där han har haft sår, nån påstod att det kan bli så efter sår som har varit infekterade... men jag vet inte om det stämmer

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Cactus
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 086
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka