pälsen är statisk

M

marijaa

min katts päls är så statisk. Ibland när jag klappar honom får vi stötar för varje ny "klapp". Nyss gick han förbi och svansen rörde mitt ben och då fick jag en stöt...

Kan man göra något med pälsen för att en ska bli mindre statisk?

Jag har funderat på att ge honom groddolja, kan det funka?
det gav en kompis sin hund, då fällde hunden mindre och blev blankare i pälsen (själv ger jag ju kusen det)...

Sv: pälsen är statisk

Antistatspray för hundar hjälper. Du sprutar i handen och klappar katten.

Jag använde sån förr, när katterna blev rädda av att det sprakade mellan oss. Numera har de vant sig och då struntar jag i sprayen.

aha, visste inte att det fanns sånt... ska kolla in djuraffären.

Jag tar med mig energin och får stötar när jag öppnar bilen och sånt och det gör LITE ont... så jag satsar nog på ett sprej.

tack för tipsen!

Testa att köra sprayen i håret på dig själv om du har statiskt hår! Den är uuuunderbar! Hädanefter luktar jag och katterna precis lika gott :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Fritid (Obs, texten nedan handlar om att skaffa "skinnfäll" av bortgånget husdjur utifall någon inte vill läsa om det och ni kan undvika...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 359
Senast: Liten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 217
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar