Pälsätare

E

exmoor

Finns det någon som vet hur man får bukt med pälsätare? Vet att det finns schampo och så, men eftersom jag har mina ponnyer på lösdrift tycker jag att det inte är lämpligt med flera bad mitt i vintern! Är ett äldre sto som de små rackarna gillar...

Sv: Pälsätare

Har du provat flugmedlen som man använder sommartid? Eftersom hästen går på lösdrift torde man kunna lägga en sträng på ryggen av antingen Flusa eller Switch...Tror det ska ha effekt...

Piraja skrev:
Har du provat flugmedlen som man använder sommartid? Eftersom hästen går på lösdrift torde man kunna lägga en sträng på ryggen av antingen Flusa eller Switch...Tror det ska ha effekt...
Flusa är jätte bra mott löss,(fästingar på sommarn);)

Var får man tag på Flusa? Är det starka grejer?
Har använt "Lusaduft" som jag beställt på nätet från Vidar.Helgason@idgmail.se
Det sas vara giftfritt.
Det funkade, men jag tänkte att det kanske fanns något att köpa på närmare håll?

Vi använde switch, behandlade två gånger för säkerhets skull, och de små uslingarna kom aldrig tillbaka!

Jag vet att det finns dem som använder ETOTAL-puder, Fruktansvärt effektivt,men jag tro igentligen att det är förbjudet att ha på hästar?:crazy:

Nicke skrev:
Det sas vara giftfritt.
Det funkade, men jag tänkte att det kanske fanns något att köpa på närmare håll?
Flusa köper du antingen på lantmännen eller apoteket, finns säkert på fler ställen..:smirk:

Nicke skrev:
Det sas vara giftfritt.
Flusa ska finnas på de flesta ställen som håller jordbruksprodukter...vanligt att man använder på betesdjur på samma sätt som Switch.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 879
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
985
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama