Pallrabatt!!

H

Havregryn

I snitt hur mkt rabatt får man vid köp av en hel pall foder??

Sv: Pallrabatt!!

Det varierar nog väldigt mycket mellan olika fabrikat, du får nog ringa runt och höra efter, alla ger nog inte ens rabatt för helpall.

Däremot är det nog alltid billigast med löst foder i bulk till silo, men då behöver det ju vara ganska många hästar som ska äta samma foder och man måste ha silo.

Instämmer med föregående, du får nog höra dig av på egen hand för att se vad du kan tjäna in på, beroende på vilka foder du är intresserade utav. Här köps dock in Mustag Breed in på pall och jag vet att de ger rabatt, men hur mycket har jag ingen aning om. Vet även några som köpte pallar med pelleteratfoder från Hippo och som fick rabatt, men vet inte hur mycket det var fråga om där heller.

Du måste göra en förfrågan där du tänker handla, det är enda sättet. Det kan skilja mycket mellan både olika butiker och tillverkare, samt om du hämtar eller vill ha hemkört.

Vi har fått 10% på Granngården när vi köpt hela pallar av Kraffts lusernhack. Har hämtat själva på släpvagn, men fått hjälp att lasta på.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 988
Senast: Efwa
·
Foder & Strö SAMMANSÄTTNING Kornflingor, snittad lucern, snittat varmluftstorkat alphö, äppelmäsk, majsflingor, äppelsirap, vetekli, majsgroddar...
Svar
16
· Visningar
1 199
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
679
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka