palettciklider

B

B1an

Hej! Våra palettciklider har fått ungar för 1½ vecka sedan. Hur lång tid tar det för dom här småfiskarna att växa till sig egentligen? Nån som vet?

hej det tar ungefär 6-8 månader för dem att uppnå full storlek skulle jag tro det gör det för guppi iallafall :banana:

japp de kommer till en viss gräns sedan växer de utav bara fan :angel:

Det tar nog längre tid än så för att få dem att bli fullvuxna. Hade en "kull" med palettyngel i mitt förra akvarium, och de tog en jäkla tid på sig att växa! De föddes i januari förra året, och i september sålde jag akvariet, då hade 7 yngel (av ca 20) överlevt, och de var då ca 1-1,5 cm stora.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v...
Svar
7
· Visningar
725
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hej, min tik har precis fått valpar och 3 av dom har sårskador på ryggen och det börjar ramla av och pälsen följer med, kommer det växa...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: Ewv
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama