Jag är väl sist på bollen, nära nog.
Har idag gjort min första beställning från annat land, en sent påkommen julklapp som självklart kommer levereras i form av en bild på det som är på väg...
Jag valde det billigaste fraktalternativet - lätt val för en snålänning
att betala 25 kr för standardpost istället för 190 för expressleverans...
Och lätt förvånad blev jag när jag hittade ett mejl att prylen redan är postad i England.
Nu är jag nyfiken på hur lång tid det normalt brukar ta för brev/paket att förflytta sig från England till Sverige? Och då tänkte jag att det finns garanterat nån bukefalist som har koll!
Det är skickat med Royal Mail.
Det finns info om hur lång tid det tar på webplatsen där jag beställde, frågan är ju mer hur väl den uppgiften stämmer? (avslöjar senare vad det står där)
Jag valde det billigaste fraktalternativet - lätt val för en snålänning
Och lätt förvånad blev jag när jag hittade ett mejl att prylen redan är postad i England.
Nu är jag nyfiken på hur lång tid det normalt brukar ta för brev/paket att förflytta sig från England till Sverige? Och då tänkte jag att det finns garanterat nån bukefalist som har koll!
Det finns info om hur lång tid det tar på webplatsen där jag beställde, frågan är ju mer hur väl den uppgiften stämmer? (avslöjar senare vad det står där)