Asa_S
Trådstartare
Börjar seriöst undra om jag är slut som artist. De värsta ryggproblemen tycks ha "gått över" dvs jag känner att det finns där, men det har hållit sig i bakgrunden senaste månaden. Istället har jag fått massiva problem med en axel, som innebär väldigt begränsad användning av höger arm. Det uppstod på en arbetsresa där ett av inslagen bestod av ett närmare tre timmars långt pass på temat avstressande, frigörande dans. Förmodligen har jag väl tänjt ut eller överansträngt något fäste av något slag men det känns mer som att axeln är ur led. Jag kan dock ta tag i armen med andra handen och lyfta och röra den i nästan alla riktningar så ur led är den nog inte, jag kan bara inte använda den. Om någon har något tips för hur man får till det är jag tacksam men troligtvis är det väl bara vila och avlastning (igen!) som gäller och jag känner mig bara extremt less och gnällig eftersom det gör ont som f-n, jag är ensam hemma med 4 hästar varav en unghingst där man helst vill kunna röra sig obehindrat, det ska ledas hästar, packas hö, dras vatten, lyftas hönät etc. Vilket är svårt att göra med en hand. Jag kan inte ens öppna en dörr! Jag kan inte äta ipren heller just nu eftersom min mage inte klarar av mer retning än nödvändigt. Min enda konkreta fundering egentligen är om jag kan använda mig av arbetsgivarens kanaler för att få hjälp med detta, eftersom det utlöstes på arbetstid, även om det inte var i min ordinarie arbetsroll?