Paddock/Ovalbanehyra

kvandi

Trådstartare
Vad får ni betala när ni åker iväg till en annan anläggning o lånar paddock och/eller ovalbana? Är det samma priser när det är kurs och när man tränar själv? Är det en privat anläggning eller är den "klubbens hemmabana"? Kan man lösa årskort/månadskort?

Själv brukar vi vara på klubbens hemmabana som oxå är en privat anläggning och där betalar vi per person/häst...

Privat paddock: 45:-
Privat paddock + ovalbana: 60:-
Kurs i anläggningens regi: 40:-
Kurs ordnad av utomstående 60:-

Jag tycker personligen det blir rätt dyrt för oss sm är två och är med på mycket kurser där...

Sv: Paddock/Ovalbanehyra

När jag lånar ovalbana som är privat kostar det 50 kr, dock är det inte den bästa banan, väldigt tung..

När jag är och rider dressyr för dressyrtränaren betalar jag 50 kr extra för att rida 1 timme i ridhus, vilket jag tycker är billigt med tanke på att ridhuset är helt okej :)

När folk rider på vår privata ovalbana med paddock kostar det dom 100 kr/gång, eller ett 10 kort för 500:-, alltså 50:-/gång. Kortet är inte personligt, utan kan delas i te.x kompisgänget, eller i stallet man kommer ifrån.

Man har också tillgång till lånehage och banan är belyst. Rider man på kurser ordnade av oss, kostar banan inget extra och tränare kan hyra hela anläggningen för 1000:-/dag och ha egna kurser eller tävlingar.
http://n-islandshastar.jimdo.com/ridanläggningen/:banana:

På Vaggerydstravet är det gratis att träna på ovalbanan som är öppen tre dagar i veckan. Jag har ännu inte utnyttjat den.

Jag lånar grannens paddock ibland, betalar inget.

Jag håller med om att det blir dyrt.
Tar man sen extrabetalt för att få ställa hästen i en ruta en stund har man gått lite över gränsen.

Vi var på samma ställe idag....

//Vi med den lille brune.

Vi har betalat 20kr men då är ovalen inte så bra.. men det finns alltid fotfolk som kommer med tips samt att fika ingått:) Tyvärr blir det inget mer av den då dom säljer gården men annars var det trevligt och billigt;)

Jag vet inte vad hyran är på Stallets annläggning då vi har 1 ridhus,2 paddockar,ovalbana och pass bana i stället dör jag står så det ingår i våran stallhyr=)

På min klubbs (Kraftur) nya fiiiiina ovalbana kostar det 300 för ett årskort, för medlemmar. Jag tror inte det går att betala bara för en gång. Det är dock 10 mil dit för mig så man kommer nog inte åka så ofta....

Ett ridhus som finns här i närheten kostar 50 kr gång för medlemmar (eller 700 årskort) och 100 kr gång för icke-medlemmar. Det kostar 100 kr år att var medlem där så det lönar sig, dit har jag bara en mil:D.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Jag är nämligen väldigt missnöjd med klubben jag har varit medlem i 13 år. Det är den närmaste ridklubben ca 1,5 mil från stallet. Det...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: Jaba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka