pad,filt till westernsadel

Hrannar

Trådstartare
Har precis köpt en passande westernsadel,min fråga,rek ni att man använder både pad o filt fastän sadeln ligger bra.Ska man ha nåt särkilt material på pad el filt?Berätta gärna då jag e ny inom western utrustning :-)

Sv: pad,filt till westernsadel

Westernsadeln har ingen egen stoppning som en engelsk har. Man måste ha en bra pad under! Filt är frivilligt.
Själv tycker jag om ullpadar, brukar ha en filt under för att underlätta när det kommer till rengöring.

Jag har, precis som sthu, en filt under padden då jag gärna använder ullpadar och filtar är lättare att tvätta än paddarna :)

Ok tack för svar :-) Vilka paddar rek ni? Fick med en pad och filt till som jag då kan använda mig av, men tänkte höra om det finns kanske nåt ännu bättre material , med tanke på sommarvärmen :-)

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 299
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633
Western Jag har en fråga om showfiltar för westernsadel. Jag köpte en filt för att piffa upp sadeln lite med ny färg, men jag blir inte klok på...
Svar
1
· Visningar
1 588
Senast: Cilva
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka