Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känns som en bra lista med allt som behövs med. Förstår dock inte vad du ska med longelinan till. Är det till lastning?Pass
Träns (x2)
Nummerlappar
Förbygel
Schabrak
Padd
Sadel
Sadelgjord
Luva
Benskydd
Extra grimma + grimskaft
Longerlina
Extra stigläder
Tunnare/tjockare täcke (beroende på väder)
Ländtäcke
Hjälm
Väst
Handskar
Sporrar
Spö
Stövlar
Kavaj
Varma kläder
Regnkläder + gummistövlar
Hö + hösegel
Vatten
Hinkar
Svampar
Mash
Morötter
Matsäck
Jag har alltid med longerlina när jag åker med häst. Dels för om hästen inte vill gå på transporten, men även om något händer om man har en stressad häst och behöver lasta av på trafikerad väg. Då är det trevligt att inte behöva stå väldigt nära hästen. Även bra att kunna longera om hästen inte rör sig helt rent.Känns som en bra lista med allt som behövs med. Förstår dock inte vad du ska med longelinan till. Är det till lastning?
Jag brukar leda med longerlina när jag ska gå med min unghäst på tävlingsplatsen, vill inte riskera att tappa henne om något skulle hända Hon är nästan alltid hur snäll som helst men hon kan få för sig att stå på bakbenen och hålla på, typ om det är storm och väldigt mycket som händer runt omkring...Känns som en bra lista med allt som behövs med. Förstår dock inte vad du ska med longelinan till. Är det till lastning?
Låter vettigtJag har alltid med longerlina när jag åker med häst. Dels för om hästen inte vill gå på transporten, men även om något händer om man har en stressad häst och behöver lasta av på trafikerad väg. Då är det trevligt att inte behöva stå väldigt nära hästen. Även bra att kunna longera om hästen inte rör sig helt rent.