på tävling över mållinjen

R

ringen

var på första tävling i helgen och hade fått tips av någon att över mål( allså sista gången man paserar mållinjen )trava / galopera över .men när man rider över efter första slingan/andra slingan så fick jag tipset, skritta kliv av ca 100-200 m före "mål" lossa på djorden och leda hästen. tyckte det lät jätte bra och hade bestämt att så skulle jag göra.
på tävlingen var der någon som sa till mig att jag inte fick leda över utan var tvungen att sitta till häst alla tillfällen över mållinjen... detta var ingen personal utan en med ryttare i skogen, blev så osäker som att jag så gärna ville bli godkännd så jag senare kan starta tävlingsklass så jag satt kvar. glömde fråga domaren sedan om detta.
är det någon som tävlar och vet att det är ok enligt tr att leda över inte det slutliga målet utan efter en slinga
:confused::confused::confused:

Sv: på tävling över mållinjen

In i veterinärgrindarna får du hoppa av och leda hästen in. Vid start o mål ska man sitta till häst. Så du hade helt rätt för dig och fått bra tips på hur du ska göra.
// Linda

tack.
ska göra så nästa gång .
det är så typiskt att någon säger det ,-tror jag inte du får .
det är klart då vågade jag ju inte chansa. men nu vet jag . tack

Tror det var jag som svarade på den frågan innan;)
Det gick bra för dig på tävlingen iallafall? Kul:)

Liknande trådar

M
Ridning Mitt fullblod hoppar superbra och fungerar utmärkt att träningshoppa och idag var vi iväg på både hans och mins första hopptävling. Det...
Svar
12
· Visningar
1 306
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka