På tal om blandrashundar

K

kalle

Jag hade en blandras, mamma bichon frisé och pappa mellanpudel
han blev över 16 år gammal.

Han var den friskaste av friska hundar, aldrig sjuk.
Alla som träffade honom trodde att han var en valp, så sprallig och
full av energi, inga ålderskrämpor långt upp i åldrarna.

Men tiden tar naturligtvis ut sin rätt, sin höga ålder, allt hoppande, sparkande slet ut hans korsband och sista levnadsåret var hörsel o syn i avtagande.

och naturligtvis var han också klok . . . 'som en pudel'

Jag söker med ljus o lykta för att hitta en likadan korsning,
för då blir jag hundägare på nytt!

Sv: På tal om blandrashundar

Fel forum att efterlysa efter en sådan...

*Ot*

Lustigt med alla dessa "nya" användare som startar sådana här trådar :angel:
Osar nästan lite t***l :cool:

tydligt att det finns trevliga forumbesökare här

tack för kommentaren :rofl:

Är du seriös så ursäkta mig, men det har dykt upp liiiite för många "nya" användare på forumen som bara verkar vilja starta dylika tjafstrådar, så jag blir en anings skeptisk till de som startar en sån här tråd, det första de gör här inne...:angel: :cool:

Självklart söker jag inte hund på detta forum, för detta finns det hur många säljsiter som helst .. jag ville bara berätta om min senaste hund, förstår att du är emot blandraser ( kollat andra inlägg ), och det har du din fulla rätt att vara, men att bli bemött i sin första tråd med misstänksamhet ... hmmm

Som tröst för dig kan jag även berätta att jag haft Rhodesian Ridgeback, Labrador, Schäfer ..

:rofl: Jag har INGET emot blandraser och ALLT emot oseriösa uppfödare..Så läs på lite bättre tack ;)

Detta vet du säkert, men det blir ju inte samma hund. Min syster hade två hundar ur olika kullar, men samma föräldrar och de var helt olika. Den ena hunden var av typen man stöter på en gång i livet, som i stort sett är tankeläsare.

Stoppard skrev:
Detta vet du säkert, men det blir ju inte samma hund. Min syster hade två hundar ur olika kullar, men samma föräldrar och de var helt olika. Den ena hunden var av typen man stöter på en gång i livet, som i stort sett är tankeläsare.

skulle nog vilja säga att inte ens kullsyskonen blir sig lika, alla hundar är ju individer.

Ska du leta hund...leta inte här. Här blir du sågad på en gång ...i vart fall om du letar de raser = blandis som du letar. Det kanske du märkte i ditt första svar ?

Hmm, näe, beror på villken sida man ser det från. Ena Buke-Hund-sidan säger att andra gnäller och tvärtom..vem har egentligen rätt ?

Vad är gnäll och vad är sanning ? Vem vet ? Vet du med säkerhet ?

Gnälla är shysstare än mobbas...så vitt jag vet.

ja, ibland hittar man guldkorn..

har själv hittat ett guldkorn bland zooråttor, men det är sällsynt.
Mitt guldkorn var aldrig sjuk, bortsett en tumör på luftstrupen när hon var 2 år (det är tyvärr gammalt på råtta).

Bara för att man hittar ett guldkorn så behöver det inte betyda att det kommer hända igen, snarare tvärtom.Man får bara 1 som är helt underbar, men köper man med lite omtanke och hjärna så har man större chans att hitta ett guldkorn hos en som föder upp med ansvar, genetikkännedom mm....

Några brinner för renrasiga och några för blandisar. Sen kan man väl diskutera utifrån det. Men du måste alltid tala om hur folk är här inne när det gäller blandisar.
Se verkar inte ni blandisägare ha fattat att det inte är blandishundarna många är emot. Vet inte hur många ggr det skrivits här på buke. Men folk väljer tydligen inte att läsa det.

Sen tror jag kalle är ett troll. Sen den blandisen han valde var väl egentligen inte en sån tokig korsning. Inte om man ska se ur hundarnas användningsområden och storlek.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka