På jakt efter ny ryggsäck tips sökes

nickan1

Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny ryggsäck till träningen och när jag cyklar längre sträckor bland annat. Min gamla Samsonite sjunger nu på sista versen. Krav: 35-40 liter, gärna vadderad i ryggen, midjeband så det går att få lite stöd och utan mittplatta i stora facket som det verkar finnas på alla Samsonite nuförtiden om man har dator sa försäljaren i affären. Det fanns tydligen inga utan men jag tycker mest den är i vägen så det vill jag alltså inte ha. Betalar hellre mer för kvalitet än nån slit och släng för några hundra som kanske inte håller mer än ett par år. Min nuvarande Samsonite har jag nog haft i 15 år. Så har nån tips på något bra kvalitetsmärke med ryggsäckar som motsvarar mina krav? Jag har dålig koll på vilka som håller en bra kvalitet förutom Samsonite då.

Jag gillar Osprey väldigt mycket och har tre olika. Jag skulle råda dig att kika på Talon 33 eller 44 (olika storlekar). Jag har en 33:a som jag haft 6 år och den är knappt nött. Har den mest när jag cyklar eller går men har också sprungit med den ibland.

Jag har en gammal Haglöfs jätterygga (80 l) som är bra men jag gillar inte de nya versionerna av Tight-säckarna, de gamla var bättre.

När jag är ute i fält har jag en Jack Wolfskin och det är nog en av de bekvämaste ryggorna jag haft. Den går att ställa in bra, tuttarna får inte skav eller blir klämda (nu har jag iofs inga jätteboobs) och den har de fickor jag ville ha. Jag har provat flera av deras och de har varit väldigt sköna. Priserna på dem är bra också, jag tycker man får mycket för pengarna.

Jag gillar Osprey väldigt mycket och har tre olika. Jag skulle råda dig att kika på Talon 33 eller 44 (olika storlekar). Jag har en 33:a som jag haft 6 år och den är knappt nött. Har den mest när jag cyklar eller går men har också sprungit med den ibland.
Ja jag håller med. Jag är sällan varumärkesslav men jag har två Osprey och de är väldigt bra.
Jag har en axis 18l till vardags som funkar fint och sitter relativt högt

Osprey, säger jag med. Jag köpte en Osprey escapist 32/30 och har den när jag cyklar till jobbet eller handlar mat. Bästa ryggsäcken jag haft och rymmer mer än tillräckligt. Den är speciellt anpassad för cyklister.

Osprey, säger jag med. Jag köpte en Osprey escapist 32/30 och har den när jag cyklar till jobbet eller handlar mat. Bästa ryggsäcken jag haft och rymmer mer än tillräckligt. Den är speciellt anpassad för cyklister.

Intressant då ska jag definitivt kolla in den modellen! Helt klart lutar det åt en Osprey eftersom många verkar nöjda med den tur jag frågade här!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka