på djursjukhus utan halsband?

Loppz

Trådstartare
min katt ska kastreras idag och han har aldrig haft halsband (innekatt). Måste man ha halsband på kliniken?

(har ring vet kliniken men ingen svarar..) han ska kastreras kl 14. troligtvis är dem tillbaka efter lunch men ska ju hinna köpa ett halsband om det behövs..

Sv: på djursjukhus utan halsband?

Varför skulle katten behöva ha halsband på sig hos veterinären? *nyfiken*

Jag tänkte mer på vid vissa ingrepp när flera är ute ur buren. Och kanske på stora djursjukhus, små kliniker har väl inte så många inneliggande samtidigt.

kl

vi märker buren för att rätt katt ska få med rätt bur med sig hem. sen märker vi varje katt med ett slags halsband som klistras ihop och som går att skriva kattens identitet på när den tas ur sin bur och sätts i en av klinikens burar. Detta gäller för alla katter som ska in för operation eller ligga kvar för observation/behandling. Hundar får också id-halsband.
Har katten ett eget halsband med sig när den kommer till kliniken, tar vi oftast av det direkt vid ankomst och knäpper fast det på buren så det inte ska komma bort eller vara ivägen på nåt sätt vid behandling/sitta åt för hårt eller så.

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: cili
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
639
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Elbe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama