nyckelpiga

Trådstartare
när är d man börjar med p-piller?min hona löper just nu för andra gången,ska man vänta tills hon löpt färdigt innan man börjar med p-pillerna??
(det är första gången hon ska få p-piller).

Sv: p-piller

Saxat från FASS.se under rubrik Dosering:
Katt: Långvarigt uppskjutande av brunst: 1 tablett per vecka. Behandlingen insättes 5 dagar före väntat löp.

Så det verkar som att du inte ska börja ge i löpet utan vänta till efter löpet.
Har även läst att om man ger p-piller för att avbryta löp ökar risken för tumörer och infektioner.

Om du inte tänker para henne, tycker jag du ska överväga att kastrera henne istället!

vill ha kattungar efter henne men tycker hon är för ung,hon är ju inte ens ett år än...så då ska jag vänta tills efter hon löpt då.tack för infon.:)

OK du har tänkt att para henne senare i livet.
Tänk på att p-piller inte är säkert...tror det är mindre säkert för katter än oss människor faktiskt.
Har hon ngn kontakt med hankatter?Annars så tycker jag att du ska hoppa över att ge henne p-piller.

hej, tänk bara på att inte ge det i flera år då det ökar risken för cancer hos katten. har haft flera honkatter som ätit p-piller och nästan alla fick cancer och var tvungna att tas bort . vet. sa att det berodde på pillren ,men att de kan ges en kortare period. var tvungen att fråga själv ,vet informerade inte om risken .

Man kan avbryta löpet med. Då ger man 1 tablett dagligen i 3-5 dagar beroende på hur fort hon slutar löpa. Därefter ger man 1 ggr/veckan.

Annars då jag gav p-piller och dom löpte, så har jag alltid börjat strax efter dom slutat löpa.

tack för alla info:) jo vi har en hankatt som springer o skriker efter henne utanför o d gör ju inte saken bättre...har inte tänkt att hon ska gå på p piller så länge bara tills hon fått en kull,vill vänta tills at para henne tils hon är över året jallafall.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: movi
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
580
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama