övningar med pigg/het häst.!

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Calladora

Hejsan.

Har ju varit skadad ett tag nu så jag inte kunnat rida,
och nu när jag har kommit igång med ridningen så
håller min häst på att explodera av överenergi,
när man hålelr in henne sparkar hon bakut, bockar eller stannar och lägger sig på frambenen.

Hur ska jag träna bäst, jag vill variera träningen så mkt som möjligt,
longera henne vill jag inte göra för det tycker hon är såå tråkigt :P

Någon som har något bra tips ?:P

Sv: övningar med pigg/het häst.!

Tips till er båda då:

Låååånga skritt turer, delvis på lång tygel, delvs samlat. Funkade super bra på min "stressboll" som nu är hur lugn som helst att rida. Måste ju vara bra för TS häst som varit skadad med. :)

vad bra..då tränar jag rätt nu...sticker ut och bara skrittar ganska mycket och ibland rider jag på ridbanan bara i skritt också..och lägger in halter och så:)

det är låter som min häst ett sto på 12 år haflinger !! hon är helt hopplös nu kan knappt få kontakt ned henne då attarkerar hon

Om din häst attakerar dig så är det knappast överskottsenergi som är felet...

Och hur ska du ha det? Är det en haflinger eller ett fullblod?:smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 209
Senast: Grazing
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 675
Senast: AbCdE
·
Träning Hejsan! Behöver tips och råd. Har en väldigt energisk häst som stundvis blir rätt het. Jag kan hantera det i skritt och trav och känner...
2
Svar
28
· Visningar
3 979
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 901
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama