Övningar/lekar/motion om hästen vilar?

Elisha

Trådstartare
Just nu ska min häst vila/skrittas ett par dar då hon har ett sår på framsidan av hasen och tar lite kortare steg med de benet, ej svullen, varm, ömmar. Nu undrar jag om ni har några bra tips vad man kan göra medans hon vilar? T.ex. lekar/övningar eller något annat?:) :rofl: Min häst är mkt arbetsvillig så hon kommer nog bli lite (eller mkt) uttråkad av att bara vila/skritta. Det blir ju inte många dar alls men ändå:banana:

Sv: Övningar/lekar/motion om hästen vilar?

Elisha skrev:
Just nu ska min häst vila/skrittas ett par dar då hon har ett sår på framsidan av hasen och tar lite kortare steg med de benet, ej svullen, varm, ömmar. Nu undrar jag om ni har några bra tips vad man kan göra medans hon vilar? T.ex. lekar/övningar eller något annat?:) :rofl: Min häst är mkt arbetsvillig så hon kommer nog bli lite (eller mkt) uttråkad av att bara vila/skritta. Det blir ju inte många dar alls men ändå:banana:

Du kan bygga trailbana! :) Typ gå över presseningar rygga mellan bommar, backa mellan koner, och allt annat roligt man kan hitta på! Mest övningar för psyket och tålamodet kankse :smirk:

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 500
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 959
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 152
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama