Övningar för bättre ryggmuskulatur!!

L

Lord Owen

Jag vill ha tips på olika ridövningar och markövningar man kan göra med hästen för att bygga upp hästens ryggmusklutatur! Hela ryggens muskulatur. Min häst är lite muskelfattig över ryggen, tror dock att det kan bero lite på sadeln (den ska bytas!) men nu letar jag alltså efter rent praktiskt övningar! Tack på förhand! :bow:

Sv: Övningar för bättre ryggmuskulatur!!

Finns massor skrivet om detta på Buke, använd sökfunktionen. Annars är bra övningar på ridbanan att rida över bommar och cavaletti, hoppa studs och "jobba i rätt form" alt. låg form. Ute är klättring en suverän muskeluppbyggare.
Beror det på att sadeln ligger fel blir det förhoppningsvis bättre bara av ett sadelbyte.

Jag petar i gumman E-vitamin för tillfället eftersom hon är lite i "uppbyggnadsfas" och jag vill hjälpa musklerna lite på traven. Det gäller inte speciellt ryggmusklerna men det skulle kanske inte vara fel i ditt fall heller.

tömkörning i rätt form är åxå bra!

Ut i naturen i en terräng där han/hon får lyfta mkt på benen. Även jag säger oxå klättring! :bow:

Tror du ställt denna fråga tidigare?
Ut och skritta i skogen på lång tygel över stock och sten. Klättring i långa, låga backar. Tömkörning. Bom arbete... finns en massa trådar om du söker på hur man bygger muskler i största allmänhet dessutom. lycka till :)

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 117
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 889
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 670
Senast: AbCdE
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka