Övningar för att få en starkare form?

H

Hoppryttarinnan

Jag har egentligen en hopphäst, men ni dressyrfolket är ju mer inriktade på hästens form än hoppryttare, tror jag. Hur som helst. Jag har en ponny som jag tänker stärka. Hon har en bra grundform, men den är inte alltid så stadig. Hon har gått LA i dressyr innan, men det var innan jag fick henne. Jag var inte gammal när jag fick hem henne och hon har "tappat" den formen hon hade när hon kom hit. Men nu tänker jag som sagt träna flitigt på markarbetet, så nu vill jag ha tips på hur NI stärker era hästar. Olika övningar osv.

TACK på förhand!

Sv: Övningar för att få en starkare form?

Jag skulle rida på ett sådant sätt att den ostadiga formen blev mer stadig innan jag började med annat, det kan vara så, då ponnyn blivit sämre?, att din hand är lite mer stum än föregående ägares, och därför blir ponnyn orolig.

Om det är så så skulle jag driva mjukt framåt och roda med en mer stilla , mjuk och buren hand och fånga upp drivningen.

Hursomhelst, jag tror inte den ostadiga formen beror på ostyrka.

Sv: Övningar för att få en starkare form?

Övergångar och åter övergångar.

Lösgjörande som skänkelvikning, öka minska volt med tagen framdel, så det blir som en bauta-framdelsvändning.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 730
Senast: AbCdE
·
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
3 160
Senast: Astrid1
·
Träning Hej! Jag har kommit rätt långt sen jag skrev här senast. I veckan hörde en från mitt stall av sig och undrade ifall jag kan börja rida...
Svar
9
· Visningar
2 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka