Överskottsenergi!

Mysaan

Trådstartare
Min ettåring håller på att krypa ur skinnet. Hon kom till mig för 1½ vecka sedan så jag har mest ägnat mig åt att lära känna henne. Så vad ska jag hitta på med henne?? Så hon inte kryper ur skinnet mer. :)

Sv: Överskottsenergi!

Om hon inte redan har mycket utevistelse i en hage som är stor nog för bus och lek så börja med det, gärna tillsammans med andra unghästar.

Har du möjlighet kan du ju ta med henne som handhäst när du rider.

"hjärngympa" med ledövningar är bra men kan vara svårt om dom är alldeles sjövilda av överskottsenergi, kocentrationen brukar inte ligga på topp :smirk:

Sv: Överskottsenergi!

Just nu går hon ute dygnet runt förutom 2 timmar ungefär när jga borsta och fixar med hästarna. Går i storhage ihop med en 5 åring. Sjövild är hon inte ännu. :)

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Krumben
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Freazer
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 044
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar