Överbett hos föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gutte08
  • Startdatum Startdatum
G

gutte08

Någon som har erfarenhet av överbett på föl? Vårt föl som är 6 veckor har ett överbett på en tands bredd, kommer det att växa bort? :confused:

Sv: Överbett hos föl

Tror inte att det växer bort.
Är det någon kontakt mellan överkäkens och underkäkens tänder?

Mitt föl i år är den första jag haft med markant avvikelse i munnen, hon har överbett men med tandkontakt.

Sv: Överbett hos föl

Fölet har lite kontakt, skillnaden är nästan tandens bredd. Har inte sätt detta förens nu och fölet är snart 6 veckor. Kommer han att få nedslag på poängen på föl visningen? Va tror du? Kommer överbettet att bli värre?

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
712
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 625
Senast: Mabuse
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 587
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka