Överben!??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Western_Lasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 701
W

Western_Lasse

Hej skriv nu ner allt ni vet om överben , Måste få veta!

Hur får dom de? går de över? varf får dom de? hur länge ska dom vila?

Tacksam för svar.:o

Sv: Överben!??

hej, jag har en 5 åring som har ett litet överben på insidan av skenbenet tror jag det var. det är itne alls farligt och hästen behöver inte vila alls. jag köpte honom och hade det, vi besiktade honom såklart. veterinären skrev "litet övernen annars utan anmärkning". det är ganska vanllgit tror jag att unghästar har det. jag vet itne så mycket om det, utan har bara lyssnat på veterinären. :) fråga annars veterinär. rider honom och hoppar som vanligt, ingenting att oroa sig över.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
614
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 220
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
391
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka