överben på gammal häst?

U

Uddatyp

kan gammla hästar få överben?
har hört att de bara e unghästar?
en häst i staller har fått ett konstigt knöl mitt på skenbenet..ingen värme eller nåt sånt..
 
Sv: överben på gammal häst?

Visst kan de få överben i vilken ålder som helst. Om de tex råkar sparka sig själva, får spart av annan häst eller får en bom på sig vid hoppning uppstår det ganska lätt överben.
 
Sv: överben på gammal häst?

inte säker på att de e ett överben men de e inte varmt och ömmar inget och e väldigt hårt..men de e väldigt runt liksom..som en liten mindre golfboll ungefär..

kan de vara nåt annat?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 782
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 517
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 979
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
471
Senast: Anonym456
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp