Överårig på newforest SM

N

Nenna

Hej! Jag har en d-ponny som jag skulle vilja ställa upp med i new forest SM. Kruxet är att jag är 20 år gammal, alltså överårig. Så nu undrar jag om man är tvungen att tävla i avd. B då eller om man får vara med i de öppna klasserna? Har hört lite olika nämligen & jag är inte sugen på att åka så långt om vi bara får starta avd. B.. Tack på förhand

Sv: Överårig på newforest SM

ring NF-föreningen och fråga.

jag har connemara och på vårt riks (vi har inget SM) så är det speciella regler och klasser. möjligt att även new forest har så? tex klasser för överåriga.

men detta är riksmästerskapen och inte ett rent sm förstås

Sv: Överårig på newforest SM

Som sagt, maila och kolla. Jag har för mig att många rasföreningstävlingar endast räknas som klubbtävlingar vilket gör att det kan vara lite speciella regler som gäller.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·
Tävling Jag har en sexårig new forest som jag tävlar dressyr med mot stora hästar (jag är 26). Hästen ifråga ligger precis på gränsen mellan c-...
Svar
8
· Visningar
3 575
Senast: Miljon
·
Hoppning Hej, Jag hade tänk att anmäla mig till en vanlig lokal tävling om några helger med min ungponny. En vanlig LC klass. Det blir hans...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama