Över eller under - det är frågan

ziri

Trådstartare
Rider ni som har väst med jacka över eller under? Där jag bor var det -5 igår, då vill man kanske inte rida i bara kabelstickad, liksom;) Jag har en sån här jacka.

Tacksam för alla svar!;)

För att säkerhetsvästen ska kunna göra sitt jobb, dvs skydda din kropp så ska den vara så nära kroppen som möjligt. Du ska alltså bara ha en tunn tröja/t-shirt/linne under västen. Man får helt enkelt köpa en tillräckligt stor jacka så att västen får plats under. Risken är att västen inte skyddar utan istället skadar dig om du har tjocka tröjor/jacka under västen.

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
850
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
269
Senast: Emma-pemma
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
945
Senast: Mojma
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka