Ovälkommen katt

Zaria

Trådstartare
Var ute igår och kom hem idag. På något vis måste en katt smitit in när jag hämtade min parfym igår kväll.

På mitt bord ligger en STOR fet svart katt som ser ut som djävulen själv, den vrålar av ilska bara jag går in i köket.

Hur får jag ut den?
Är det schysst att bara kasta ut den?

Är ett under att den varken slagits med min katt eller ätit upp min iller som bor härhemma.

Är inte katträdd men denna var riktigt otäck och här kan den ju liksom inte vara. Den har halsband och ser välskött ut så någon måste ju äga den.

Sv: Ovälkommen katt

hmm tja kommer du inte i närheten av den är det ju svårt att kolla halsbandet ... va läskigt dock att hitta en främmande kisse inomhus bara sådär ! :eek:

Japp, var mörkt när jag kom in, såg att det låg nåt på bordet och tänkte "konstigt för min katt ligger aldrig på bordet" går därifrån (bakfull som skam) hör sen ett vrål då är det katten fått spel därinne på bordet....Usch känns löjligt att bli så rädd för en katt liksom men vet inte vad jag skall göra.

Jag ju iofs ta en sop och jaga ut den men känns inte så snällt.

Nu är den ute ÄNTLIGEN...

Satt och pratade med den några meter bort och efter 2 timmars övertalning kom den faktiskt själv, den verkade ledsen och rädd och ville faktiskt gå själv. Har sett den här ibland så ägaren borde vara en granne...skönt att det gick så bra till sist.

Nu är den ute ÄNTLIGEN...

Satt och pratade med den några meter bort och efter 2 timmars övertalning kom den faktiskt själv, den verkade ledsen och rädd och ville faktiskt gå själv. Har sett den här ibland så ägaren borde vara en granne...skönt att det gick så bra till sist.

va skönt!

ja han ville väl hem förmodligen. kom väl fram till att det inte var så kul inne hos dig som han trott när han slank in igår :p

Ja det var väl så. Fast nu börjar man nästan sakna den litegrann, vi hade ganska mysigt en stund när han/hon väl vågade sig fram och prata med mig.

Fast hur den kom in är fortfarande ett stort mysterium, den måste suttit vid min dörr igår när jag gick in här en snabb sväng utan att jag sett den eller nåt.

:rofl: förlåt att jag skrattar. Men jag har vart med om samma sak själv 2ggr:eek: + en gång i bilen:D

Vet inte varför alla katter i området drar sej till just mej. Men 3 olika katter har iaf lyckats slingra sej in hos mej.

KL
En sommardag när jag skulle hem från jobbet (det var varmt och jag hade rutorna lite öppna) så låg det en katt och sov på passagerarsätet....:angel: Jobbar vid en gård med flera utekatter.

Tur i alla fall att den inte låg i baksätet, då hade jag kanske inte märkt den..
Den var i alla fall snäll så ja lyfte helt enkelt ut den och körde hem.:D

Liknande trådar

Övr. Katt När Nikita dog var smärtan och sorgen outhärdlig och det kändes verkligen som livet var slut. Hon var inte bara min 'once in a lifetime'...
2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Caoimhe
·
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
80 131
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 692
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 642
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar