Otillåtet?

Sv: Otillåtet?

Luff skrev:
Men köp ett klent elaggregat och sätt en strömtråd aningens högre än staketet - betydligt mindre elakt än dessa elhalsband.

Fast nog är väl löplina att föredra

Sen finns det ju de som inte bangar för elstaket heller :angel:
Men faktum är, i valet mellan ett osynligt staket eller vanbligt elstaket så skulle jag välja ett vanligt..
Men det skulle inte vara mitt första hands alternativ för att stängsla in en hund.
Och vad en "hundpsykolog" skulle kunna göra åt att hunden rymmer när den är utan upsikt vette fan:crazy: ;)

den har ju fortfarnde samma nackdelar som osynligt elstaket.
Förrutom att jag faktiskt litar ännu mindre på dem....

Näe jag vet inte hur dom ska göra men att bygga hundgård är nog att utesluta för deras del... Det får nog bli löplina eller att höja staketet en bra bit skulle jag tro. Själv hade jag nog helst lagt ut pengar på ett nytt, högre staket om det varit mina problem och min hund.

Jag vet hundar som stannar innanför deras tomt oavsett vad som händer och det har de lärt sig genom att när hunden försökt gå över gränsen utan tillåtelse så har de kastat jord på den.

Jag tycker att det är bra att elhalsband är förbjudet.:smirk:

det bero ju p vad du har för hund.
Min rottis reaktion på att få en jord på sig skulle vara "gör det igen" och han hade säkerligen lärt sig dressera sin ägare till att kasta jord på honom genom att knata fram och tebax över gränsen.
Skulle en kanin sprinag framför näsan på honom så skulel han inte stoppas av en jordkoka, knappt en sten i skaleln heller
MEN Att hålla sig på tomten när ägren är MED kan han göra - det handlar om lydnad.
Men inte en chans i världen att han skulle hålla sig kvar där utan upsikt om det fanns nåt roligare.

Och hr tusan ska hunden VETA var gränsen är? Om maninte har en rejält markerad gräns ex staket?

Nu FINNS det hundar som av nån nästan övernatruligt skäl vet exakt var en omarkerad gräns går (har ägt en sådan! ) men de är rätt få, och de hundarn är oftast hundar som är avlade till att just hålla sig på gården

Liknande trådar

Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 127
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar