otäck upplevelse

B

Buppisen

Vi brukar träna på en fotbollsplan med Cilas. Igår tränade vi med en annan unghund och som avslutning fick de leka... Som vanligt blev leken vild och mittiallt var de två alldeles för nära ett mål.

Det slutar med att Cilas törnar in i nätet med ett skutt och fastnar med alla fyra tassarna hängandes ca 1m upp. Han har ju panik och bara kastar och snor sig runt. jag springer instinktivt som en tok mot honom för att få lös honom fort innan han sliter av något viktigt :eek: . Sambon är helt paralyserad, gör ingenting.

Tac och lov lossnade lillkillen av sig själv, men han blev lite stum o ville inte springa alls efter det. Kan nog göra ont lite överallt på honom idag...
Men urs vilken hemsk upplevelse. Mitt råd till er - Akta er för fotbollsmål!!! Hädanefter står vi själva i målet för att tjoa bort dem om de kommer för nära.

Sv: otäck upplevelse

Tack och lov inte. Men sambon som har honom på jobbet idag sa att han verkade lite skakis i morse... men nu har det blivit bättre. Antagligen när han fått mjuka upp musklerna lite.

Stackars sillen:(, ingen rolig dag att först få en pinne i magen när man busar med sin ena kompis och sen fastna i ett fotbollsmål medan man leker med en annan kompis. Tur att det gick bra. Pussa och krama honom från mig och Billy. Kram till dig med

nej, inte någon rolig dag för plutten igår...
lite OT, jag sockerpepprade mig framför tvn en timme och fick sen ett träningsryck. Tänk vad lite godis kan göra... ;)

Ja ibland behöver man en liten sugar rush för att orka komma igång.
Nu blir det långpromenad i solen för mig och Billiebong, ha det gott!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka