"Osynlig fondvägg", tips på tapeter!

Sorbe

Trådstartare
Vi tänkte tapetsera om i sovrummet och jag vill ha en fondvägg, men inte sådär "tre vita väggar och en tapetserad med en galen tapet" så det ser ut som man bara hade råd att tapetsera en vägg... ;)

Tänkte en tapet i gråton där alla fyra väggar har samma basfärg men att fondväggen sen har något mönster.
Jag har letat lite men tycker att det är svårt att hitta tapeter som är mönstrade samt helfärgade tapeter med samma basfärg som den mönstrade tapeten.

Någon som har tips på ett märke som har det jag söker efter?
Finns det någon här som har det tapetserat på detta sätt? Jag har aldrig sett det tidigare...

Sv: "Osynlig fondvägg", tips på tapeter!

Enklast är nog att välja en fondtapet och sedan färgkoda basfärgen och måla resten av väggarna i den färgen.

Intrade kan kanske ha det du letar efter, märket finns åtminstone på Colorama (gissningsvis hos många fler, men det är där jag bläddrat i kataloger i alla fall) och lite överallt online.

Quod.jpg

flamenco5.jpg

I vardagsrummet har jag tre helvita väggar och sen en fondvägg som är vit med medaljongmönster i lite blankare vit, skimrar nästan lite som pärlemor. I sovrummet har jag tre röda väggar (mer åt roströd - vinröd) och en i samma röda färg fast med rosmönster i guld.

Enklast är nog att välja en fondtapet och sedan färgkoda basfärgen och måla resten av väggarna i den färgen.

Det vore något. Men då måste vi nog helspackla alla tre väggar tyvärr... Men ska ha det i bakhuvudet! :)

Intrade kan kanske ha det du letar efter, märket finns åtminstone på Colorama (gissningsvis hos många fler, men det är där jag bläddrat i kataloger i alla fall) och lite överallt online.

Tack så mycket! Colorama har vi i närheten om jag inte minns fel, så det får bli en tripp dit någon dag. :)

I vardagsrummet har jag tre helvita väggar och sen en fondvägg som är vit med medaljongmönster i lite blankare vit, skimrar nästan lite som pärlemor. I sovrummet har jag tre röda väggar (mer åt roströd - vinröd) och en i samma röda färg fast med rosmönster i guld.

Har du möjlighet att ta lite bilder? :) Det låter jättefint. Den vita fondväggen du beskriver är förmodligen en "vit på vit". :)
Jag har en drömtapet, Decor Maison Bohemian Rhapsody, men den vill inte sambon ha. :mad: ;)

Ja, ett besök i lämplig affär och bläddra i de mängder stora tapetkataloger som finns. Där finns många olika tips hur du ska kombinera, i alla skiftande former, färger och format.

Easycover är en bra grej om ni skulle behöva måla. Inte så svårt att sätta upp och det blir bra.

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Daff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hemmet Det är dags att göra om i sovrummet och få det lite ljusare samt mer hemtrevligt. Dessvärre sätter både ekonomi och begränsad fantasi...
Svar
4
· Visningar
6 123
Senast: Smulu
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 907
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.