Osseös spatt?

hanny

Trådstartare
Hej!

Någon som har en aning om vad osseös kan betyda i samband med spatt?

Vill väldigt gärna veta...
hanny

Sv: Osseös spatt?

=benspatt=det som vi vanligen avser med spatt i hasens glidleder till skillnad från harspatt som inte är en skelettsjukdom

Sv: Osseös spatt?

HelenaHandberg skrev:
=benspatt=det som vi vanligen avser med spatt i hasens glidleder till skillnad från harspatt som inte är en skelettsjukdom
Finns det fler "varianter"??? :confused: Trodde det bara fanns "en storts" spatt, dvs där hasens glidleder så småningom "växer samman"?!?! Förklara gärna mer! *nyfiken*
Harspatt??? Tuppspatt har jag hört talas om, men det är väl enkom en rörelsestörning som inte har fysisk bakgrund?!?!

//Alice

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 093
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
720
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka