Oslo Grand Prix i söndags

Z

Zamantha

Är bara nyfiken på hur det gick för svenskarna?? Missade nämligen det som sändes på TV tyvärr!
//Z

Sv: Oslo Grand Prix i söndags

Peter och Helena gick till omhoppning tillsammans med många andra. Minns inte placeringarna men de var inte i topp.

Fast var det inte i WC hoppningen? Fast de kanske gick till omhoppningen i GP:n också? Resultaten ligger väl på ridsport?

Blev lite nyfiken så jag kollade :)
I GP stod bara Helena med och hon var 5:a, dubbelnolla!

Gud vad kul för Helena! Snacka om att Sverige har BRA hoppryttare nu! =)
//Z

peter lär ha rivit första hindret i GP-klassen och i WC-klassen var det typ 18 ryttare till omhoppning och där föll bommar för både Peter & Helena.

Jag var ju där o såg GP.. dock inte hela.
Men peter rev inte första hindret.
Roffe rev ett hinder.

Jomen jag lyssnade enbart på vad The Muppets återberättade, trodde att de iallafall skulle kunna ha så pass mkt koll på tillställningen.....

Vaddå the muppets? De pratade om "kval"klassen till världscupen vilket som avgör vilket startnr de får i själva världscupshoppningen.. O Det var väl där peter rev första?(Elr har jag fel)?

Nej du har helt rätt! Han rev ju första i omhoppningen också och då sa de att han gjort det i kvalklassen med!

ursäkta så hemskt mycket om jag missuppfattade vad de sa.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Inte sedan 2017 har en svensktränad häst vunnit Oslo Grand Prix. Kanske är det dags på söndag? 26-faldiga miljonärskan Joviality drog...
Svar
0
· Visningar
154
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det gick inte vägarna för de svenska ryttarna när prestigefyllda Rolex Grand Prix reds under söndagen i Aachen. Segern plockade Tyskland...
Svar
0
· Visningar
134
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var inte bara i Rom det blev svenskt på prispallen i internationella Grand Prix-hoppningar på söndagen. Emma Emanuelsson var nära...
Svar
0
· Visningar
135
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid lunchtid på söndagen drar Roms femstjärniga Grand Prix med flera svenskar i startfältet i gång. Ridsport kommer att direktrapportera...
Svar
0
· Visningar
153
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix