S

Snagget

Hej!!!!

Jag vill ha mycket tips och ideer vad ni tycker om att ha oskodda hästar!!??

Har en islandsvallack som jag har plockat av skorna på för hans
hovar blev dåliga. Han är 13 år och vad jag vet så har han alltid
varit skodd.
Tänkte om jag skulle hoppa det där med skoning när hans hovar blir bra igen. Jag vill ha för och nackdelar, det är svårt att bestämma sig.
Vet att skor egentligen inte är bra för hovarna.

Tyck till.............. :bump:

Sv: Oskott

du märker väl hur han reagerar på att gå oskodd... alla passar det ju inte för.... är bara upp till dig att se :bump:

Om han fungerar som du vill barfota finns det ingen anledning att börja sko igen.
Om du måste anpassa ridnigen så är det ditt val om du vill göra det eller sko.
PL

blir det inte svårt på vintern utan broddar? annars är det väl bara bra att vara utan skor tycker jag så länge man inte går för mycket på asfalt och sånt underlag, det sliter väl en del på hovarna?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 255
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 595
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama