Oseriösa annonseringar på forumet.

Sv: Oseriösa annonseringar på forumet.

Du tar upp ett problem som i sig är väldigt intressant.Jag som är en moderatorerna på annonssidan här på bukefalos har väldigt svårt att veta till 100% att just den annonsen är oseriös.

Jag får ibland synpunkter på annonser och som anledning står det : "Radera,denna säljare är oseriös".
Då frågar jag mig väldigt ofta,för vem är den oseriös? På vilka grunder ska jag radera den?
Jag har inga bevis för att den är oseriös,därför får den ofta vara kvar.

Sedan så finns det annonser som är rena "pajkastningar",sk.varningsannonser och liknande.De annonserna raderas relativt snabbt då Bukereglerna gäller även där.

Just det exemplet är ju oseriöst i dina ögon då du är hovslagare men det är tyvärr inte förbjudet att ha anamma andra metoder på hästar när det gäller allt möjligt, tex verkning.
jag tycker tex strasser är åt skogen men fortfarande är det väl inget som är olagligt vad jag förstått?

Finns inte mycket att tillägga här. Bra svar från er båda.

Olagliga annonser, eller smutskastning, samma regler gäller för annonserna som på forumet, raderas så fort vi upptäcker dem. Tipsa gärna.

Oseriösa säljare eller köpare är det i princip omöjligt att hålla koll på, framförallt som det oftast är olika åsiktar om vilka som är seriösa eller inte. Vi kan inte hålla på att radera annonser på lösa grunder. Om en person beskyller en annan för att vara oseriös så skulle det i själva verket kunna vara tvärtom.

Om vi skulle hindra en specifik person från att annonsera, kanske hon skulle be någon i hennes närhet annonsera för att komma runt det hela. Då kanske det faktiskt är bättre om man vet vem det är när man skall fatta beslut om man skall höra av sig eller köpa något.

Jag måste försöka hålla mig neutral även om jag skulle ha klara egna uppfattningar om saker och ting ;)

Men hur gör man för att anmäla i kalendern som ovanstående var insatt i då?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webb-sidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men sedan fick de domänen...
Svar
17
· Visningar
6 091
Senast: Mim
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter För ett år sedan lekte jag med färgerna på Bukefalos på födelsedagen. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=973790 För två år...
2
Svar
35
· Visningar
4 070
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag är det precis 12 år sedan jag lade ut mina första hästrelaterade sidor på nätet. ( Lite om vad som hände i början...
2
Svar
39
· Visningar
6 372
Senast: Freydis
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 764
Senast: gern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur