OS-tråden fälttävlan

Jag som sällan (aldrig) följt en stor ft-tävling undrar om det brukar vara så här rörigt med vem som är/inte är struken/utesluten osv osv. Känns som om det är en enda zooröra och svårt att få klara besked?
Nej skulle inte säga att det är vanligt. Men det blir ju så när man lämnar in protester etc. Det tar ju tid och sen ska allt korrigeras.
 
Jag som sällan (aldrig) följt en stor ft-tävling undrar om det brukar vara så här rörigt med vem som är/inte är struken/utesluten osv osv. Känns som om det är en enda zooröra och svårt att få klara besked?
Nej, det brukar det inte vara, men å andra sidan är man inte lika ivrig att följa livetweets osv på andra tävlingar kanske?
Och här kan jag tänka mig att tex andra länders journalister inte hade koll på att Linda var tillbaka i tävlingen igen, om jag får gissa.
 
Jag håller på Chris Burton - jag tror han vinner.
Sverige är precis så utan chans som förutspått - men väldigt trist om Herta är skadad
 
Jag håller på Chris Burton - jag tror han vinner.
Sverige är precis så utan chans som förutspått - men väldigt trist om Herta är skadad

Ja fattar inte hur Staffan kan gå ut och säga att han är så besviken? Alla utan han fattade ju för längesedan att dom inte skulle ha medaljchans.

Jag väntar tills efter laghoppningen är klar för att utse Burton som segrare... Dom ska först igenom den och sen får vi se hur ställningen blir inför finalen!
 
Hoppar in här. Kanske alldeles försent men jag gillar att våldgästa trådar ibland.
Är inte alls förtjust i dressyr så jag hoppade över de två första sändningarna och hoppade rätt in i terrängen. Av alla i Sveriges lag höll jag en extra tumme för Frida efter att sett gårdagens tävling. Tyckte det var trist att det inte gick hem för de andra och jag förstår inte varför Ludwig ungefär hela tiden tappade tyglarna, åtminstone tur att han hittade nya vägar och byte av ridvägen i sista vattenhindret inte klassades som en form av vägran.

Jag tror det kommer gå bra för hela laget Australien idag.
 
Men hur ligger vi till i lagtävlingen nu då? Vi får ju typ lägga på 100 straff nu när Frida är ute?
 
Ja fattar inte hur Staffan kan gå ut och säga att han är så besviken? Alla utan han fattade ju för längesedan att dom inte skulle ha medaljchans.
Har dom inte snarare gjort ganska bra/väntat ifrån sig med det materialet? Det är väl inte så mycket att bli besviken på. Det är ju svårt att förvänta sig något av relativt oprövade hästar/hästar utan fantastiska resultat tidigare. Det är ju en chansning, som kan slå åt båda håll.
 
Har dom inte snarare gjort ganska bra/väntat ifrån sig med det materialet? Det är väl inte så mycket att bli besviken på. Det är ju svårt att förvänta sig något av relativt oprövade hästar/hästar utan fantastiska resultat tidigare. Det är ju en chansning, som kan slå åt båda håll.

Staffan förväntade ju sig medalj så det kan man ju inte säga att dom gjorde då...
 
Staffan förväntade ju sig medalj så det kan man ju inte säga att dom gjorde då...
Det är det jag menar, att man inte kan förvänta sig en medalj med en sån chansning. Det blir ju ett orättvist utgångsläge, så istället för att vara nöjd med den faktiska prestationen blir det ett missnöje över utebliven medalj.
Förhoppningsvis är han besviken över sin egen prestation och orimligt höga målsättning, så ryttarna får vara nöjda på sin kant (dom tog sig ju trots allt igenom terrängen allihop, vilket var en prestation i sig med facit i hand).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp