OS-tråden fälttävlan

Vägen hon tog i första vattenhindret, de verkar ha kommit fram till att hon inte korsade sin egen väg.
Samma för Sandra Auffarth btw där de tagit bort en olydnad från resultatet.

Men märkligt när Linda själv sa att hon inte visste hur många utbrytningar hon hade, har man bara max två bör man ju kunna hålla räkningen på dem?
 
Ang. Ludwig så tycker jag att han relativt ofta verkar sätta sina hästar i lite knepiga situationer. Det har hänt varje tävling jag sett med honom tror jag. Vet inte om hans hästar är vana, för de brukar ju tillsammans reda ut det ändå.
 
Nu vet jag inte alls vad Linda har sagt i intervjuer och så, men att veta hur många man tycker att man har haft vs. hur många man har blivit tilldömd behöver inte vara samma sak :)

Nä iofs, men hon verkade ju haft noll koll själv. Alltså om man lämnar in en protest borde man ju själv ha en uppfattning om att man inte haft mer än två.
 
Gissningsvis har de väl kolla på ritten i efterhand eller så!? :down:

Men då krävs ju att nån har filmat väldigt många hinder, lät inte som att de hade så många utmed banan? Men visst, så kan det ju vara. Tycker bara det låter märkligt att själv ha så dålig koll på hur många utbrytningar det blev. Alltså om hon själv hade sagt "jag hade ju bara två, så jag vet inte varför jag blev utesluten" vore det ju inte så konstigt.
 
Men då krävs ju att nån har filmat väldigt många hinder, lät inte som att de hade så många utmed banan? Men visst, så kan det ju vara. Tycker bara det låter märkligt att själv ha så dålig koll på hur många utbrytningar det blev. Alltså om hon själv hade sagt "jag hade ju bara två, så jag vet inte varför jag blev utesluten" vore det ju inte så konstigt.

Jag tänkte nog att hon hade på känn att det "bara" var två utbrytningar, att hon inte hade korsar sin egen väg, och att de då chansade och lämnade in en protest för att arrangörerna skulle kunna kolla på det från sina filmer!
 
Men då krävs ju att nån har filmat väldigt många hinder, lät inte som att de hade så många utmed banan? Men visst, så kan det ju vara. Tycker bara det låter märkligt att själv ha så dålig koll på hur många utbrytningar det blev. Alltså om hon själv hade sagt "jag hade ju bara två, så jag vet inte varför jag blev utesluten" vore det ju inte så konstigt.

Inte så lätt att bli intervjuad precis efter sin ritt, inte så lätt att veta om hon hade korsat sin väg eller inte. Antagligen var det väl filmat, även om inte vi fick se det.
 
Har äntligen sett och läst ikapp, var "tvungen" att åka på hoppträning mitt i sändingen....

Roligt att terrängen blev så utslagsgivande! Jag tyckte svenskarna gjorde det ganska bra mtp orutinerade hästar osv. Med Reality blev det ju lite så som ni sa innan, att hon kan bli svår att styra i de trånga kombinationerna med smalhinder. Men imponerad över Aspe, tror att hon (och Ludde) kommer bli jättebra med lite mera rutin. :)

Annars var det ju vissa ekipage man blev allvarligt mörkrädd av att titta på, t.ex. japanen(?) vars häst gick omkull så otäckt, satt jag precis innan och kommenterade på att han bromsade sin häst in mot hinderna och gjorde det väldigt svårt för den att hoppa. Håller tummarna att den inte blev allvarligt skadad.
 
Senast ändrad:
Såg precis Ludvig, var tvungen att åka iväg så hann inte se tidigare..


När de kommer fel på ett hinder och direkt tar den längre vägen, får de straff ändå då? :)
 
Har äntligen sett och läst ikapp, var "tvungen" att åka på hoppträning mitt i sändingen....

Roligt att terrängen blev så utslagsgivande! Jag tyckte svenskarna gjorde det ganska bra mtp orutinerade hästar osv. Med Reality blev det ju lite så som ni sa innan, att hon kan bli svår att styra i de trånga kombinationerna med smalhinder. Men imponerad över Aspe, tror att hon (och Ludde) kommer bli jättebra med lite mera rutin. :)

Annars var det ju vissa ekipage man blev allvarligt mörkrädd av att titta på, t.ex. japanen(?) vars häst gick omkull så otäckt, satt jag precis innan och kommenterade på att han bromsade sin häst in mot hinderna och gjorde det väldigt svårt för den att hoppa. Håller tummarna att den inte blev allvarligt skadad.
Yoshi var ju felfri om du tänker på japanen med den starka hästen, den andra minns jag inte ensm

Såg precis Ludvig, var tvungen att åka iväg så hann inte se tidigare..


När de kommer fel på ett hinder och direkt tar den längre vägen, får de straff ändå då? :)

Så länge de inte korsar sin väg eller har påbörjat anridning till nytt hinder.


Hoppas Aspe blir bra i framtiden, känns som att den lika bra kan vara bränd eller skadad nu.
 
Ganska många av lagen fick ju bara tre ryttare som slutförde terrängen igår. Om en av dessa ryttare inte får godkänt på veterinärbesiktningen idag, är de borta från lagtävlingen då?
 
Men då krävs ju att nån har filmat väldigt många hinder, lät inte som att de hade så många utmed banan? Men visst, så kan det ju vara. Tycker bara det låter märkligt att själv ha så dålig koll på hur många utbrytningar det blev. Alltså om hon själv hade sagt "jag hade ju bara två, så jag vet inte varför jag blev utesluten" vore det ju inte så konstigt.
Fast precis efter titten med kroppen full av adrenalin, är det inte säkert du har koll på ditt eget namn ens ;) Det är mycket som händer väldigt snabbt och kan vara väldigt svårt att veta exakt vad som har hänt när du är "mitt uppe" i det. Sedan vet du aldrig hur hinderdomarna dömer hinder, tyvärr:meh:
 
Försöker hitta på någon playkanal då jag inte kunde titta, men utan framgång... Finns det att se online någonstans? :D
 
Yoshi var ju felfri om du tänker på japanen med den starka hästen, den andra minns jag inte ensm



Så länge de inte korsar sin väg eller har påbörjat anridning till nytt hinder.


Hoppas Aspe blir bra i framtiden, känns som att den lika bra kan vara bränd eller skadad nu.


Jag minns inte heller någon Japan som gick omkull? Såg bara den som var felfri.. Jag kanske var ute precis då.. Jag passade på när dom individuella red att göra lite saker..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp