OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Hon rider ju alltid med hjälm annars, tycker också att Sjef kunde låta henne ta på sig en! Anky hade inte heller hjälm på lagprisutdelningen men behövde ändå två personer som ledde in Salinero.

Undrar hur det kändes att stå där och ta emot guldet med vetskapen att hästen försvinner. :cry:

är det nåt fel på new forestar? ;)

Ärligt talat - SÅ ska en häst se ut!! (fast jag har aldrig riktigt gillat de smala spetorna med lååååånga ben heller så... )

Håller med du!!

SÅDÄR vill jag ha mina hästar!

Nu återstår att övertala min far att köpa Valegro åt mig. Hans prio är mer på att jag ska rida kür med min arabfjolla till Magnus Uggla..

/Lavinia, som hoppas att dressyren vänder åt rättare håll nu.

Men någon får väl för tusan gå in och säkra hästen för britterna! Den KAN ju inte hamna hos Schockemöhle (vild spekulation), det går ju inte. :mad:

Kan inte typ Bronson köpa den åt Charlotte? Eller drottningen? Eller till och med LBs pappa som det spekulerades om på Eurodressage? Det vore ju en SKAM om den såldes utomlands, och den lär garanterat inte nå 90% med en annan ryttare och i annan hästhållning.

Har världen inte lärt sig någonting av Totilashistorien? :(

Vad tror ni om en Buke-insamling?? Kan ju inte krävas alltför många miljoner/bukefalist för att säkra Valegro??

/Lavinia

*kl*

Roligt att danska Mistral Højris har en svenskstammad mor (visserligen danskfödd, men med svensk halvblodsstam), Virginia e Ibsen 526 - Elizar 614 - Vagabond 433!

Bra idé! Vi får helt enkelt övertala Charlotte att bli svensk också, Onishenko-Ukraina-style. Köp hästen, få ryttaren på köpet. :D

:rofl:

Hur ska jag kunna samla mig och plugga resten av kvällen? Känner mig urvriden och... orkeslös. Vilken eftermiddag!

Jamen dressyren ska ju precis vara så som Valegro, lydig, mjuk och eftergiven utan sprättande framben och slappa bakben

Om du kallar det New Forest så borde nog alla satsa på en sådan..

Jag håller absolut med! Nu är bedömningen tillbaka att det klassiska ska premieras enligt TR.. det tog bara 10 år men bättre sent än aldrig..

I "gamla" ögon gjorde Parzival ett bättre program men inte enligt TR .. det har domarna ju skitit i förr så jag undrar vad det var som gjorde att dom ändrat sig lite??

:rofl:
Hur ska jag kunna samla mig och plugga resten av kvällen? Känner mig urvriden och... orkeslös. Vilken eftermiddag!

Jag gav upp att jobba redan vid 14.30. Hade tänkt göra en kombinerad jobb/titta på hästar.. Nu är jag helt slut...

/Lavinia

*kl*

Roligt att danska Mistral Højris har en svenskstammad mor (visserligen danskfödd, men med svensk halvblodsstam), Virginia e Ibsen 526 - Elizar 614 - Vagabond 433!

KL
:confused: Elizar till morfar!!! Då borde ju min ha en chans ,han har ju samma morfar :idea:

( han har visserligen som bäst 63% i L:B men med lite träning så.... :angel: )

KL
:confused: Elizar till morfar!!! Då borde ju min ha en chans ,han har ju samma morfar :idea:

( han har visserligen som bäst 63% i L:B men med lite träning så.... :angel: )

Mormorsfar, Elizar är morfar till Mistrals mor Virginia. Men sådana petitesser spelar nog inte någon roll när du har en blivande OS-stjärna i stallet.;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka