OS-dressyren

Sv: OS-dressyren

Tycker också han var bättre bak idag och tycker faktiskt att hon skulle haft högre poäng:(. Jättefin ritt!

Idag var ju piafferna jättemycket bättre än tidigare iallafall.
När han har mer styrka kommer allt säkert bli kanon. Känns som om den träningslinjen Tinne kör efter så är hästarna som bäst runt 13-14 år, som det var förr i tiden, och inte runt 10 år som det verkar för de andra.

Fin ritt av Tinne! Mycket bättre än igår.

Dock tror jag SVT har förvirrat sig lite för det är olika ryttare på play och på TV ;)

*knapp*

Jag vill veta vad Steffen sa till Ravell när de var klara. :p

Synd på missarna, även fast jag inte ville att det skulle gå "för" bra för dem heller.

Dom visade med lite fördröjning innan Steffen började, för att kunna visa Tinnes ritt som började innan svenskan brottats klart. ;)

WoT hade väl svårt att piaffera? Har för mig att hennes svarta stod på bakbenen i Aten också.. Men det var ju bara den gången.

Tror ju faktiskt de jobbar på lösningar hela tiden. Inte som att de står med händerna i fickorna och inte försöker lösa problemen som uppstår. Ett steg har ju vart att åka över till USA för att kunna öva mer på att tävla = gett resultat!

Senast ändrad:

Haha ja jag har också tänkt på det, så vemodigt alltid :)

Jag känner mig lite kluven till Undercover... jättefin häst och underbara bakben, men den ökade traven är mest sprattel och inte så mycket mer känns det som...?

eller komplettera? Jag minns inte att Lussan hade såna piffpuffproblem?

Ja, det hade säkert varit en bra idé att ha en tränare till med lite nya ögon. Lussans hästar har det väl aldrig direkta problem i piaffen-men de piaffade dock knappt alls. Typ lyfte ett ben i taget lite halvhjärtat. Piaffen var väl dessutom Walk on Tops största svaghet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka