Örthalsband

Calvaro

Trådstartare
Någon som prövat på sin katt? Våran är ständigt full med fästningar så vi skulle verkligen behöva lite hjälp för att bli av med dem!

Sv: Örthalsband

På hunden fungerar det bra, har bara tagit en fästing i år!

Katten fick skav av det så har fått ta av det!

Vi provade det på vår utekatt en gång. Han gick ut med halsbandet på sig och kom några timmar senare hem utan halsband. ;) Så jag föredrar helt klart något fästingmedel (typ frontline spot on) framför halsband på katter.

Har det på mina ute/stallkatter. Tycker att det fungerar ok. Visst plockar jag en del fästingar men inte så groteskt många som det är utan medel. Frontline fungerar inte så bra på mina - örthalsbandet är lite bättre tyker jag :laugh:
Men som aiquen skrev så finns ju risken att de åker av. Min ena gjorde sig av med sitt efter några veckor, men å andra sidan är de ju inte så dyra! (om de nu inte åker av stup i ett :laugh:)

Funkade inte alls på vår katt. Han kom hem med lika många fästingar som innan han hade halsband. Han hade tom fått en fästing precis innanför halsbandet så.... Nja.

Svarar i min egen tråd om det är någon mer som undrar samma sak.
Jag köpte ett örthalsband. Har inte plockat en enda fästing sedan dess (snart två mån). Innan plockade jag minst två om dagen.
Jag är jätte nöjd!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
334
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
652
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama