Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi provade det på vår utekatt en gång. Han gick ut med halsbandet på sig och kom några timmar senare hem utan halsband. Så jag föredrar helt klart något fästingmedel (typ frontline spot on) framför halsband på katter.
Har det på mina ute/stallkatter. Tycker att det fungerar ok. Visst plockar jag en del fästingar men inte så groteskt många som det är utan medel. Frontline fungerar inte så bra på mina - örthalsbandet är lite bättre tyker jag
Men som aiquen skrev så finns ju risken att de åker av. Min ena gjorde sig av med sitt efter några veckor, men å andra sidan är de ju inte så dyra! (om de nu inte åker av stup i ett )
Funkade inte alls på vår katt. Han kom hem med lika många fästingar som innan han hade halsband. Han hade tom fått en fästing precis innanför halsbandet så.... Nja.
Svarar i min egen tråd om det är någon mer som undrar samma sak.
Jag köpte ett örthalsband. Har inte plockat en enda fästing sedan dess (snart två mån). Innan plockade jag minst två om dagen.
Jag är jätte nöjd!
Hundavel & Ras Det finns ingen tydlig gräns i form av något mått, det handlar ju om en helhet på skallen så som längd på nos, bredd på skallen, grunda...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.