A

Anelly

Jag undrar om det finns nån som har provat nån ört till sin häst med goda resultat....??
Jag är lite inne på att istället för att ge min häst Fenylbutazon med alla dess biverkningar istället ge Djävulsklo som har samma effekt,antiinflammatorisk och smärtstillande men inga biverkningar...
Vad har ni andra för erfarenheter av örter mm???

Sv: Örter!

Har du/hästen fått preparat utskrivna av veterinär, är det inte lämpligt att bara byta ut dessa utan att rådgöra med din veterinär först. Det kan ju faktiskt äventyra hela behandlingen, vilket bara slår tillbaka mot dig själv och inte minst hästen.

Du är skyldig att rådgöra med veterinär innan du alternativbehandlar din häst...både av etiska skäl och av juridiska sådana.

Jag har provat djävulsklorot vid hälta på min häst och det fungerade jättebra.

Djävulsrot tar ju inte bort orsaken till hälta,om den inte beror på en inflammation isf ??
Men om man har en gammal häst,som haft en tuff karriär som travhäst,så kan ju faktiskt Djävulsklo höja dens livskvailte med alla dess skavanker...
Nej jag har inte fått utskrivet Fenylbutazon eller liknande.. Ni behöver inte vara oroliga! Min häst är mitt allt,och jag gör ALLT för att han ska må bra.........

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
628
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 874
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30