B

**BORTTAGEN**

Är det någon här som använder Hagtorn? Jag har precis köpt det till min häst för att han har dåliga hovar, har hört att det skall vara bra för blodcirkulationen, därför bra för hovarna. Vill bara ha reda på om det fungerar...
 
Jag använder det, främst för att min häst har haft fång. Hagtorn öker blodflödet till....äh, kommer inte i håg exakt vad det heter, men dom små ådrorna vidgas, så att det kommer mer blod och därför mer näring till hoven.
Hagtorn används även vid hjärtsjukdomer.

Om det kommer funka på din häst beror ju på varför den har dåliga hovar, det är ju inte alls säkert att det beror på dålig blodtillströmning. Den kanske har brist på biotin eller kisel?? Jag skulle ge equisetum arvense som är mkt rik på kisel, och även prova det homeopatiska medlet silicea. Gärna i kombination med hagtornen! Ge även nässla, det rensar upp i kroppens alla systemer. Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
362
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 925
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
485
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp