örter som medicin

C

calind

Har ni erfarenhet av örter som "medicin" till era hästar?
Enligt böcker ska det funka men kan vara kul att höra om någon provat det. Det ska ju finnas en hel del på marknaden men man vill ju gärna veta innan man provar.
Naturligtvis laborerar man ju inte utan att veterinär först tittat på hästen men om man vill komplettera en behandling med örter efter den "vanliga" veterinärbehandlingen... :bump:

Jag har gett djävulsklo (antiinflammatoriskt och smärtstillande) med bra resultat (samma som förbutta). I övrigt har det inte fungerat.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Har ni testat Voxra? Jag ska prova den medicinen mot depression och ADHD, men jag hittar inte mycket om folks erfarenheter på nätet...
Svar
13
· Visningar
520
Senast: Krystalline
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka