Öronvård

G

Goldi

Gör ni ren öronen på er häst, insidan alltså, mer än borstning med mjuk borste?

Sv: Öronvård

Jag gör inte det om jag inte blivit rekomenderad från vet :D

Jag gör det inför utställning. Ettåringarna var inte glada när jag körde in en kam i öronen på dem o försökte få ut värsta vinterpälsen för att sedan klippa o ansa öronen på dem...

//millus

Gör ni ren öronen på er häst, insidan alltså, mer än borstning med mjuk borste?

Brukar borsta ytterörat med en rotborste emellanåt - mest för att hästen tycker det är så himla skönt :D

Aktar mig noga att gå ner för långt i örat!

/Lizzie

Jag brukar dra försiktigt med tumman någon gång; mest för att känna så att det inte fastnat något, eller känns konstigt. Men ingen rengöring.

Nehej. Det jag tänkte var om jag skulle torka ur med fuktig trasa eller liknande. Men det kanske inte ska göras. Men ibland kliar det lite i öronen på hästen och det var därför jag undrade.
Tack för svaren. :bow:

Liknande trådar

Hästvård Någon som har varit med om att hästen får skador/permanenta fel efter själva penicillin chocken är över Inte att det skadat sig...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Att ha en långhårig misse och inte gilla att ha katthår överallt är ingen bra kombo :laugh: Men jag tycker om prinsessan väldigt...
2
Svar
23
· Visningar
713
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka