Öronproblem

_saga_

Trådstartare
Min kille född 1 maj:love: har problem med sina öron!
Han började klia i öronen lite grann, men jag såg ingenting. Det eskalderade på någon dag och jag såg och det var det jag trodde: öronskabb.
Han är behandlad efter samrådan med vetrinär med frontline och det verkar inte klia längre, han kliar till nån enstaka gång.
Dock är hans öron röda och varma, han har sår :cry::cry:
Frågan är om jag ska ta honom till veterinären?
Kanske kliar han nu för att såren kliar istället för skabben?
Tittar man ner i öronen så finns det fortfarande lite brunt kvar.

Sv: Öronproblem

Behandlingen kan behöva förlängas om det fortfarande finns gegg kvar. Ring veterinären och fråga. Antagligen kliar såren litegrann också, kanske finns det någon salva mot det också. Så kontakta veterinären.

Jag ska behandla min öronskabb katt var 3e vecka med frontline tills gegg slutar komma ut. Hur mycket frontline sa din vet att du skulle hälla i?

Jag har tagit en såndär pipett till båda öronen, jag måste ringa dom imorgon igen för jag missade deras telefontid med 3!!! minuter, ska fråga om nån lugnande salva eller dylikt för såren som han har kliar på.

Uppdaterar lite.
Jag ringde till vet igen som sa att inte behandla med mer frontline än en gång utan tvätta och hålla rent så det har jag gjort, och skabben verkar borta.

Men nu kliar han sig på sidan nedanför öronen, halsen och bak i nacken?
Om man känner med fingrarna så har han som små, ja vad ska man säga, typ utbuktningar. Det känns ungefär som typ sår eller liknande.

VAd är det här nu, han som har kliat söndriga sår i öronen.
Det känns som om farbror vet får kolla istället...

uppdat...

Nu har jag bokat tid hos bagarmossens djursjukhus så får dom kolla Elvishjärtats öron istället eftersom det inte blir bättre.
Ena örat är tjockt och svullet också.
Nej usch.

Sista uppdatering.
Var hos vet idag som konstaterade överkänslighetsreaktion mot frontline som han är behandlat med sen tidigare.
Han har gått med tratt men slipper den en stund nu men jag sätter på den igen när jag går hemifrån.
Fick kortisonspruta och utskrivet recept på kortisontabletter som han ska äta ett tag framöver.
Tror han blir bra men hon nämnde nånting om något syndrom(?) där ingen medicin hjälper.. Det lät mycket läskigt.

Liknande trådar

Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 387
Senast: Petrow90
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: mackan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 591
Senast: Lycan
·
Hundhälsa Min lille bichon havanaisvalp på 15 veckor har sen typ två veckor tillbaka plötsligt börjat klia sig massor. Först tänkte jag inte...
Svar
15
· Visningar
6 368
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama