Öroninflamation,läkt eller ej?

Fibusen

Trådstartare
Våran gammelman åkte på öroninflamation,och fick receptbelagda örondroppar. I morgon är sista dagen han ska ha dom,sen har han fått i sina 10 dagar,men det är ju så himla svårt att veta om det är bra eller inte!

Örondropparna är gula,så han har ju en del gult kladd i öronen,omöjligt att veta om det är var/vax eller medlet... Han har kliat sig mindre,och ruskar inte heller på huvudet lika mycket,men lite irriterad är han fortfarande tycker ja,vill klia sig i bland,men det kan ju också bero på dropparna..

Han luktar inget konstigt ur öronen längre,men känns "blöt" i öronen,men det beror no mest på medlet.

Tänkte även om det här receptbelagda medlet är tänkt att "lösa upp" typ vaxklumpar osv,för hittade en ganska stor klump i örat på han idag,men vet inte om det är vax som kommit upp,eller om det är av medicinen,eller om han fortfarande har öroninflamation... *SUCK*

Tänkte först låta han gå medicineringen ut och sen avvakta några dagar för att se om öronen "torkar ur" igen,och sen åka in om det inte ser helt ok ut,men samtidigt så känner jag att man kanske ska förlänga behandlingen nån dag extra direkt i stället OM det nu skulle vara nått,och att jag således bör försöka komma in till veterinären i morgon?

Han är inte röd i öronen,men det har han inte varit under hela tiden,utan märkte att han kliade sig,samt gick med huvudet lite snett innan och efter han kliade sig,sen kom lukten dagen efter,samt att örat var blött.

Sv: Öroninflamation,läkt eller ej?

Blev ni inte kallade på återbesök?

Inflammerade öron brukar lukta... unket liksom. Min gamla schäfer fick en riktigt otrevlig inflammation en gång efter flygning, och fick två återfall, nya droppar... osv. Vi gick tillbaka till vet och kollade efter varje vända.

Annars brukar det vanligen släppa efter en period med droppar. Men jag hade nog gått tillbaka på kontroll för säkerhets skull. Har alltid fått återbesökstid för mina, men det kanske är ovanligt?

Nej,utan jag skulle ge 2 ggr om dagen i 10 dagar,om det inte var bra efter det skulle jag höra av mig..

Men nu vet jag ju inte om det ÄR bra,eftersom han en del gult kladd i örat,men det kan likaväl vara örondropparna. Han är lika kladdig i bägge öronen,men det var från början bara ena örat som var illa,det var blött och luktade illa,det andra var torrt,men lite lite rött längre in,så han har behandlats i bägge,så det får mig ju att tro att det bara är dropparna,eller så vart det andra örat sämmre efter medicineringen påbörjades...

Lukten är helt borta dock.

Ringer nog veterinären och rådfrågar endå i morgon.

Tack,det hoppas jag med,inge kul att veta att dom kanske är sjuka! :(

Förra året kämpade vi med UVI vid den här tiden,dock på lilleman...

Gammelman har iallafall hållt full fart sen några dagar tillbaka,han har varit lite loj och sur en vecka innan medicineringen,men nu är det som sagt full speed igen,så det lär ju ha blivit iallafall lite bättre. :D

Konstigt att ni inte fick nåt återbesök inbokat, i och med att öron just är svåra att veta om de är ok hela vägen ner till trumhinnan.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår golden har problematik med sina öron till och från. Blir rött, brunt vax i. Vi tvättar med epitoc. Behandlar dem nån gång ibland...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 545
Senast: Freazer
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar