Grålly
Trådstartare
Mitt 10-åriga nordissto började för 2 veckor sedan att halta lite smått. Hon fick vila i 2-3 dagar och det blev bättre, men kom sedan tillbaka igen. Vi tog ut vet som kände och klämde och han tyckte att de inre böjsenorna (?) på båda fram var lite svullna. Hon haltade ordentligt och vi fick Finadyne som hon skulle äta i 1 vecka, + vila. Det gick bra, vissa dagar var hältan borta, vissa var den långt ifrån borta, sista dagen var det nästan borta. Vet. tyckte att vi skulle fortsätta med Finadyne 5 dagar, då hon blivit bättre. Medicinen tog slut igår, och de senaste 4-5 dagarna har hon stått i box från ca 17.00 till 07.00, och då har hon varit utan symtom när jag släppt ut henne. Vissa dagar har hon varit utan symtom hela dagen, vissa har hon visat lite, lite hälta. Idag släppte jag ut henne kl 07.00 och hon var, så vitt jag kunde se, utan hälta. Skönt, tänkte jag.
När jag gick till hagen (Hon står i en liten hage) och skulle ge lunch så markerade hon tydligt hälta, jag ser dock inte på vilket ben, är hemskt dålig på det, och jag drabbades dessutom av lite panik när jag såg att hon haltade. Ringde nyss till vet. men han var upptagen och bad mig ringa om en timme.
Gud, jag har ingen erfarenhet av sådant här, hon är min första häst och hon har aldrig varit skadad tidigare. Vad säger allt det här? Är det väldigt allvarligt, eller? Jag vet inte vad jag gör om hon inte blir bra, jag drabbas av panik bara av att tänka på det. Hon är min absolut bästa vän och jag vill bara att hon blir bra.
Hjälp mig någon!
När jag gick till hagen (Hon står i en liten hage) och skulle ge lunch så markerade hon tydligt hälta, jag ser dock inte på vilket ben, är hemskt dålig på det, och jag drabbades dessutom av lite panik när jag såg att hon haltade. Ringde nyss till vet. men han var upptagen och bad mig ringa om en timme.
Gud, jag har ingen erfarenhet av sådant här, hon är min första häst och hon har aldrig varit skadad tidigare. Vad säger allt det här? Är det väldigt allvarligt, eller? Jag vet inte vad jag gör om hon inte blir bra, jag drabbas av panik bara av att tänka på det. Hon är min absolut bästa vän och jag vill bara att hon blir bra.
Hjälp mig någon!