Okej, jag har precis varit på tävlingshelg utanför Linköping, och just där var gräset fortfarande grönt. Men det kan ju skilja sig åt lokalt, såklart. Hemma (Halland) är det grönt men torrt och växer inte jättemycket.Östergötland
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, jag har precis varit på tävlingshelg utanför Linköping, och just där var gräset fortfarande grönt. Men det kan ju skilja sig åt lokalt, såklart. Hemma (Halland) är det grönt men torrt och växer inte jättemycket.Östergötland
Okej, jag har precis varit på tävlingshelg utanför Linköping, och just där var gräset fortfarande grönt. Men det kan ju skilja sig åt lokalt, såklart. Hemma (Halland) är det grönt men torrt och växer inte jättemycket.
Jag känner mig orolig. Våren var kall 2018 (iaf nere i Skåne) och våren är kall nu. Det har inte regnat på gud vet när och gräset växer inte längre. Börjar bli brunt på de torraste delarna av marken.
Och i södra Småland. En bonde här fick in 25 rundbalar där han brukar få 150 st. Det kommer tas bort många djur under sommaren/hösten.Samma här i Östergötland.
La märke till det när jag körde genom småland i förrgår. Så gult överallt och slaget hö i tunna strängar . Deppig synOch i södra Småland. En bonde här fick in 25 rundbalar där han brukar få 150 st. Det kommer tas bort många djur under sommaren/hösten.
Mitt hösilage pressades igår, jag var ute och tog analysprover och det ser fint ut och relativt tjocka strängar. Däremot hög ts, högre än vi haft innan. Vi har några avrinningsdammar på vår mark. De är inte helt tomma ännu så min plan för helgen är att försöka dra ner en sänkpump och vattna lite i ena hagen. Jag håller på och lånar ihop jordade sladdar från grannarna för att få ner el dit bara.
..om det inte blir långa slaktköer.Och i södra Småland. En bonde här fick in 25 rundbalar där han brukar få 150 st. Det kommer tas bort många djur under sommaren/hösten.